ככה הפכה המשתלה לעסק רווחי יותר

ניהול העסק

הגדרות טקסט

עסקים בכלל ועסקי המשתלות בפרט הם מהרגישים ביותר, אין המשתלה דומה למוסך או לחנות מכולת. במכולת ומוסך אלו עסקים נדרשים כולם צריכים לתקן את רכבם במוקדם או במאוחר בדיוק כמו שכולם צריכים מצרכי מזון אפילו הבסיסיים ביותר, לעומת זאת משתלה לרוב היא עונתית והתפעול שלה הוא על בסיסי יום יומי, אל המוסך חשוב להביא לקוחות חדשים בשונה ממכולת שכונתית שכולם מכירים כבר.

ניהול השתלה היעיל ביותר נעשה על ידי קופה ממוחשבת, קופה ממוחשבת היא מבוססת מחשב וככזו יש לה יכולת לנהל את מלאי החנות, מאגר הלקוחות וכל זאת בנוסף על ניהול הקופה השוטף שכולל הוצאות, הכנסות ומכירה ללקוחות. כאמור אחד העסקים הבעייתיים יותר היא המשתלה, הרגישות של המוצרים כלומר הפרחים עלולה להביא לעסק לקרוס בין לילה. יחד עם זאת למשתלה יש יתרון על עסקים אחרים והיא ההתחדשות התמידית.

פרחי העונה ושתילים לגינה

שתילים לגינה ופרחים ססגוניים תמיד יוצרים את המראה המושלם והחינני, כאמור במשתלה יש מגוון רחב של צמחים ושתילים שאת כולם ניתן לרשום בקופה ממוחשבת כפריטי מלאי, היתרון כאן אינו דווקא לצורכי ניהול מלאי אלא לצורכי ניהול ושיווק מחדש ללקוחות, אסביר את הכוונה: נניח שיש לנו לקוחות קבועים שרוכשים במשתלה צמחים או שתילים, ואפילו פרחים, לקוחות אלו מגיעים על בסיס קבוע ולכן כדאי מאוד לרשום אותם בקופה ממוחשבת במועדון לקוחות, היתרון שישי לנו בכך הוא שנוכל תמיד לדוור את הלקוחות האלו או להציע להם מוצרים נוספים על בסיסי אלו שהם כבר רכשו, המוצרים שיוצעו הם למעשה מבוססים על הנתונים שנאגרו בקופה הממוחשבת. את הלקוחות רושמים במועדון לקוחות שזו למעשה תוכנה שמותקנת על הקופה, התוכנה מאפשרת ליקוט נתונים וניתוחם על מנת שניתן יהיה ללמוד על תרבות הקנייה של כל לקוח ולקוח, בדרך זו הצמחים יוצעו בהתאמה על פי סוגם ללקוח שרוכש. יתרה מכך במידה ויש לקוחות קבועים שחוזרים תמיד כדאי לפתוח את הכרטיס שלו בקופה ממושבת ולהיזכר במה שמכרתם בפעם הקודמת,  כך הלקוח מרגיש שיש לו מעין רצף ברכישה שלו וזה למעשה מייעל את כל מהלך המכירה ומקצר את התהליך.

איך בוחרים קופה מתאימה?

ישנם לא מעט סוגים וסגנונות של קופה רושמת, חלקן מכילות תוספות משוכללות ואביזרים נלווים וחלקן מיועדות לתת מענה מהיר ובזמן אמת של סליקת כספים. אך כל סוג של קופה ממוחשבת מטרתה בסופו של יום לייעל ולקצר את התהליך של המכירה, כלומר כמה שפחות לעכב את הלקוח. וככל שנקפיד וניתן את הדעת על סוג הקופה שנבחר כך הלקוח גם יקבל שירות טוב יותר, שירות מהיר יותר וכמובן נוכל להציע לו בדיוק את מה שהוא רוצה וסביר להניח שצריך. יתרה מכך אם ננהל מועדון לקוחות בקופה ממוחשבת שלנו נוכל להגדיר פעולות שיווקיות כגון שליחת כרטיסי ברכה לחג עם הזמנה לרכישת פרחים או שתילים במחיר מוזל וכדומה.

 

המאמר באדיבות - מרכז הקופות הארצי

הישאר מעודכן בנושאים הכי חמים, אנחנו נרכז עבורך את הנושאים הכי מעניינים ישירות לתיבת המייל שלך!