הכותרות המובילות במדור ציוד לעסקים

במילה אחת כן! כל משאית החל משנת 2006 המונעת על דיזל / סולר לא תיכנס לארץ ולא תימכר בארץ ללא טכנולוגיית ניטור תחמוצת החנקן, כלומר מערכת המורכבת ממיר קטליטי אליו נכנסים הדיזל יחד עם אוריאה למשאית. התערובת גורמת לפירוק וניטרול תחמוצת החנקן שאלו הם הגזים הרעילים ופולטת את הגזים המסוננים החוצה. התקן הבין לאומי שמחייב את כלל המשאיות והרכבים המונעים על דיזל נקרא תקן יורו 4, התקן קיים כבר משנת 2005. משאיות וכלי רכב המחויבים לשימוש עם אוריאה למשאית מיוצרות עם מיכל ייעודי עבור האוריאה בנוסף למיכל הסולר. לכן התשובה לשאלה "האם חייבים אוריאה למשאית?" היא ללא ספק שחייבים ואם אין לכם תוספת אוריאה למשאית אז בכלל אסור להפעיל רכבים כאלו.

 

מה אוריאה למשאית ומה התרומה שלה?

באופן כללי כמו שאמרנו אוריאה למשאית היא נוזל / תוסף למנועי דיזל המונעים היווצרות גזים רעילים. נסביר זאת בצורה קצת יותר מפורטת:

כלי רכב בתקן יורו 4 ומעלה מגיעים עם טכנולוגיית SCR כוללים מיכל נפרד עבור אוריאה למשאית. מנוע הדיזל צורך סולר על מנת לפעול ולכן הסולר ממיכל הסולר מגיע דרך הצנרת אליו. לאחר בעירת הסולר נפלטים גזים רעילים דרך האגזוז, אולם בדרך לפליטה מותקן ממיר קטליטי (SCR) שאליו גם מגיעה גם אוריאה למשאית, הנוזל מתערבב עם הגז שנפלט והתוצאה היא גז נקי שאינו רעיל והוא זה שנפלט החוצה, למעשה  הוא מתפרק לאמוניה ו- CO₂ ונפלט דרך האגזוז כחנקן ומים.  למשאיות החדשות יש מערכת ניטור ובקרה על כמות האוריאה ממש בדומה לניטור כמות הסולר אולם אם כאשר נגמר הסולר במשאית היא מן הסתם לא תיסע, כאשר אוריאה למשאית מתחילה להיגמר המשאית תוריד את רמת התפוקה שלה כלומר היא תיסע יותר לאט וזאת על מנת לחסוך בפליטת הגזים. 

 

אוריאה למשאית והקשר לצמצום זיהום האוויר

אם ניקח 20 שנה אחורה לתחילת שנות האלפיים והיינו מתבוננים מבעד לחלון היירו רואים (בעיקר בערים הגדולות) ציי רכבים הנעים מצד לצד על הכבישים, משאיות ומובילים ולא מעט אתרי בנייה שבהם מופעלים כלי עבודה כגון טרקטורים, דחפורים וגנרטורים, כולם מונעים על ידי סולר, כמות זיהום האוויר אינה נתפסת כלל. בשנת 2004 - 2005 הושק תקן מחמיר בנוגע לזיהום אוויר, התקן אומר שכל משאית חייבת בממיר לפירוק אותם גזים רעילים (NOX - בשמם המקצועי), התקן מחייב את יצרני המשאיות למנוע את נסיעת המשאיות ללא אוריאה. שילוב אוריאה למשאית ברכבים מונעי סולר הוריד בצורה משמעותית את רמת זיהום האוויר עקב צמצום כמות הגזים הנפלטים בעת הנסיעה.

איך ממלאים אוריאה למשאית?

אוריאה למשאית היא כאמור נוזל שאותו אנו ממלאים במיכל ייעודי הנמצע במשאית ונפרד ממיכל הסולר, יש לא מעט תחנות דלק המאפשרות מילוי אוריאה ממש כמו שאתם ממלאים סולר, תחנות אלו הופכות אט אט להיות נפוצות יותר אולם בכל מקרה כאשר אתם עושים טיפול מקיף לרכב אז תוכלו למלא את מיכל האוריאה. כאשר נורית החיווי מעידה על חוסר באוריאה אז תצטרכו להגיע לתחנת דלק שבה יש אוריאה למשאית. התדלוק עצמו מתבצע בדומה למילוי סולר מתבצע על ידי הכנסת פיית האוריאה לפתח המיכל. 

מבין כל מותגי המחשבים ללא ספק מחשבי מק שומרים על הסטטוס שלהם לאורך השנים, תמיד אפל דאגה להתעדכן ולהתחדש מבחינה עיצובית וטכנולוגית. אולם כמו כל מחשב אחר או נכון לומר כמו כל מוצר אלקטרוני אחר גם מוצרים איכותיים ככל שיהיו צריכים תיקון מחשב מק למרות שנחשב לחסר תקלות עדיין יש תקלות הנובעות מבלאי או שבר שניתן לתקן אותם. לא מעט רואים בתקלת מחשב או שבר הזדמנות לרכישת מוצר חדש אולם קחו בחשבון שמחשבי מק הם יקרים ובדרך כלל תיקון יעלה הרבה פחות מאשר החלפה.  אך תיקון מחשב מק לא עושים בכל מקום ובטח שלא אצל מי שאינו בקי לחלוטין בסוג מחשבים זה.

 

צריכים תיקון מחשב מק? לא תמיד אפשר לבד!

יש 2 קטגוריות עיקריות לתקלות מחשב, תקלות חומרה ותקלות תוכנה. תקלות חומר מתחקות ל 2 קבוצות עיקריות שהן נזק פיזי שנגרם למחשב או בלאי. תיקון מחשב מק בגין כל אחת מסוגי התקלות האלו מחייב מעבדת מחשבים מקצועית. הקטגוריה השניה היא בעצם תקלות הנובעות מבעיות תוכנה כגון וירוסים, התקנת תוכנות לא תואמות או עדכונים לקויים. בעיות מסוג זה לרוב ניתן לתקן ללא התערבות מעבדה לתיקון מחשב מק. מחשבים רבים נקלעים לתקלות רבות, עקב חוסר זהירות המשתמש,  תקלות או נזקי אלו עלולים לגרום לכם לחשוב שהגיע הזמן להחליף מחשב אולם בפועל ביצוע תיקון מחשב מק במעבדה יעלה לכם הרבה פחות. לפניכם רשימת תקלות שיקלו עליכם בהחלטה אם להגיע אל מעבדה של תיקון מחשב מק או שתוכלו לעשות בעצמכם:

בלאי / שבר / שדרוג

אם נפל לכם המחשב, נשבר המסך, הסוללה מחזיקה מעט זמן, נשפכו נוזלים, המחשב לא נדלק, המחשב לא כבה, המחשב קופא או כל תקלה אחרת ששמקורה בבלאי או נזק על ידי גורם חיצוני זו תקלה המחייבת מעבדת שירות, מעבדת השירות חייבת להתמחות בביצוע תיקון מחשב מק על מנת שהתיקון יהיה איכותי ולא יגרמו לכם נזקים חמורים יותר.

תוכנה

עשיתם שדרוג תוכנה?, המחשב איטי, נתקע, קופא? כל אלו ועוד תקלות שמקורן לא בבלאי או שבר לא בהכרח מחייבת הגעה אל מעבדת מחשבים. תוכלו לנסות לפתור את הבעיה בעצמכם. אך אם בכל זאת אתם תקועים תתקשרו וקבלו תמיכה טלפונית, לרוב פעולה פשוטה תפתור לכם את הבעיה ותמע מיכם את הצורך בביצוע תיקון מחשב מק.

למה כדאי לבצע תיקון מחשב מק אצל מומחים? 

כאמור מקינטוש הוא מחשב שצריך לדעת לטפל בו, ככלל כל דבר שהוא נדיר יותר כך יהיה קשה יותר למצא טכנאים ובעלי מקצוע מיומנים ולכן בבואכם לבצע תיקון מחשב מק בידקו היטב עד כמה באמת המעבדה מומחית בתיקונים אלו. אל תישארו עם הפגם של המחשב שלכם ותמשיכו לעבוד איתו.אל תתעלמו מבעיות מסך ניקח לדוגמה כתמים בצבעים על המסך, לא רק שהם מסתירים חלק מהמסך ולא ניתן לראות ולקרוא את הכתוב, הכתמים יכולים להתפשט על כל המסך וכתוצאה מכך לא תצליחו לראות מה אתם עושים, גם אם נשפכו לכם נוזלים מהרו והגיעו למעבדה על מנת למנוע נזק גדול יותר.

ראשית דבר נבין מה הוא אקדח סיכות המשמש את הרפדים. רפד רהיטים הינו בעל מקצוע שעוטף את הרהיטים אותם אנו רוצים לשים בביתינו ולהשתמש בהם. האקדח עוזר לרפד לעשות את  פעולת העטיפה בצורה הטובה ביותר ובצורה הכוחנית האפקטיבית ביותר המשתנה מרהיט לרהיט. אקדח ריפוד משתנה מרהיט לרהיט בסוג הסיכה או המסמר איתו משתמשים לצורך כיסוי הרהיט (עור, פרווה, בד וכ'ו). 

סוגי אקדחי סיכות עיקריים

אקדח סיכות לריפוד לרוב יהיה קטן יתר במימדיו על מנת לאפשר לרפד להגיע לפינות קטנות וקשות אותם הוא ירצה להדק. זהו יתרון גדול מכיוון אקדחי סיכות אחרים גדולים יותר בגודלם ואיתם לא ניתן לבצע את הפעולה בצורה נוחה. 

אקדח מכני

אם תרצו לרפד את הרהיטים בצורה הטובה ביותר ובזמן קצר יותר - השתמשו באקדח סיכות מכני. הוא אמנם לא המקצועי ביותר אבל עושה את הפעולה בצורה זריזה טובה וממוקדת. הוא למעשה  שדכן עם כוח שגם אם נגמר מלאי הסיכות אפשר למלא אותו. הוא זמין לכל בעל מקצוע. גם אם צריך לתת מענה מהיר ואין חשמל או מדחס בסביבה ללא ספק זהו האקדח הכי אפקטיבי.

אקדח חשמלי

אם אתם נותני שירותי ריפוד וחידוש רהיטים בבית הלקוח ללא ספק תבחרו באקדח חשמלי שיקצר לכם את זמן העבודה. יתרונות אקדח סיכות חשמלי  שהוא עוצמתי ומהיר עוד יותר מאקדח מכני, משמש לעבודות הדורשות יותר כוח, מאסיביות יותר, המצריכות עוצמה בהחדרת סיכות או מסמרים לתוך עובי הקורות ולכן אורך הסיכות והמסמרים יכול להיות ארוך יותר בשל כוחו הגדול. הוא זמין יותר מכיוון שחשמל הרבה יותר זמין לידינו.

אקדח פנאומטי

אם תרצו לעטוף את הרהיטים בצורה כוחנית רבה יותר מהאקדח חשמלי, בצורה מאסיבית מאוד המצריכה המון כוח ולאורך זמן עבודה רב השתמשו באקדח סיכות פנאומטי - אקדח סיכות העובד על מדחס אוויר מאפשר רציפות עבודה עם כמויות גדולות יותר של מוצרים, לאקדחים פנאומטיים יש בלאי ושחיקה נמוכים יותר.

ככה תבחרו אקדח סיכות לריפוד.

לאחר שהבנו מה תפקידו של רפד רהיטים ומה כלי העבודה העיקרי שלו נוכל לבחור אקדח סיכות לריפוד בקלות יותר. ריכזנו עבורכם 5 טיפים שיקלו עליכם בבחירת האקדח שיתאים לעבודות שלכם.

 

  1. בחירת האקדח המתאים - רגע לפני שאתם רוכשים אקדח סיכות לריפוד כדאי מאוד שתגדירו את אופי העבודה שלכם, אם אתם עובדים בנגריה או בית מלאכה סביר להניח כי כמות הייצור והעבודה גבוהה, לכן בחירה באקדח סיכות פניאומטי תהיה עדיפה הן מבחינת עומסי העבודה, הן מבחינת הבלאי והשחיקה הנמוכה והן מבחינת עוצמת המכשיר.
  2. הגדרת אופי העבודה - אם אתם נותני שירות תיקונים לרהיטים בבית הלקוח או רפדים המחדשים רהיטים סביר להניח כי הניידות חשובה לכם ועל כן בחירה באקדח סיכות חשמלי תהיה עדיפה לכם. כאמור אקדח סיכות חשמלי קל יותר במשקלו ונוח יותר לשימוש.
  3. גודל האקדח - הגודל משפיע על נוחות העבודה במיוחד אם אתם רפדי ריהוט. לרוב הזוויות והפיתולים מחייבים אקדח סיכות עם ראש קטן יותר שיאפשר גישה נוחה לכל מקום. על כן חשוב לוודא כי ראש האקדח מתאים לסוג השימוש שלכם.
  4. תקציב - התקציב משפיע באופן ישיר על סוג האקדם שתרכשו, אל תתפתו לרכוש אקדח זול מכיוון שהתמורה עלולה להיות בהתאם אך ללא ספר המחיר אינו מעיד על האיכות.

ממש בדומה לרכבים הנבדלים ביניהם ראשית במותג ורק לאחר מיכן משווים בטכנולוגיות כך כם במותגי המחשב. ללא ספק מחשבים מבוססי מערכות הפעלה כגון חלונות, לינוקס הם מחשבים נפוצים הרבה יותר, מגוון המותגים שמייצרים מחשבים שולחניים וניידים הוא עצום והרבה יותר יצרנים שאינם מותגים מייצרים מחשבים עד כדי היכולת להרכיב בעצמכם מחשב פיסי על ידי רכישת החלקים בנפרד. יחד עם זאת כאשר מדברים על המותג של חברת אפל ההתייחסות היא שונה, מחשבים אלו נחשבים למותג על המחייב ידע, יכולת, מקצועיות ואף מעבדות מק שמתמחות בתיקוני המחשבים הללו. מחשבי מקינטוש ללא ספק יקרים יותר ונחשבים לאמינים יותר. סביר להניח שמשתמשי מחשבי PC יבזבזו לא מעות שעות חיים על מנת לטפל במחשב, לעדכן תכונות ותוכנות ועוד. לא כך במחש מקינטוש. וכאן באה השאלה לגבי אילו תקלות יש ולמה בעצם צריך מעבדת מק ייעודית?

 

תיקון מחשב מק במעבדה

כפי שאמרנו מחשבי מק בעלי סיכוי נמוך יותר לתקלות הסיבה העיקרית היא שלמחשבי מק יש תאימות מושלמת בין רכיבי החומרה לתוכנה המפעילה אותם, כמו כן פגיעת וירוסים נדירה הרבה יותר מאשר במחשבים מבוססי חלונות. עדיין יש צורך לקיום מעבדת מק מכיוון שיחד עם זאת עדיין יתכנו תקלות הנובעות עקב בלאי, התיישנות, תקלות חומרה עקב עדכון לא תקין וכדומה ותקלות אלו חייבות להיות מטופלות על ידי מקצוענים. מכבר לתקלות התוכנה יש גם תקלות שנגרמות עקב שבר כמו צורך בתיקון מקבוק עקב נפילה ועוד. אם וכאשר יש לכם תקלה במחשב מקינטוש אתם צריכים להגיע ולטפל בו רק אצל מומחים, מעבדת מק אולי למראית עין דומה למעבדת מחשבים רגילה אולם הטכנאים חייבים להיות בעלי ידע ומקצועיות לטיפול במק. 

 

מעבדת מק והתקלות שבטיפולה

על מנת להקל עליכם הבאנו מספר תקלות ודרכים לאבחון טרם שאתם מגיעים את מעבדת מק:

בעיות חשמל במחשב נייח / מקבוק - בעיות חשמל יכולות לנבוע ממספר גורמים החל מכבל תקול, שקע בקיר תקול, סוללה לא טעונה, ספק כח שרוף ועוד. אתם מוזמנים להתקשר אל מעבדת מק על מנת לקבל אבחון טלפוני ראשוני ואף להגיע אל המעבדה לצורכי תיקון.

תיקיה עם סימן שאלה מהבהב במק - מערכת ההפעלה של מחשבי מקינטוש עולים עם עליית המחשב, לעיתים המערכת לא מוצאת את מערכת ההפעלה וזה יכול לנבוע ממספר סיבות: אין מערכת הפעלה, מערכת הפעלה תקולה, דיסק קשיח תקול וכדומה. צוות מקצועי של מעבדת מק יאתר ויאבחן את הבעיה במהירות ובקלות.

מחשב מק עובד לאט - איטיות יכולה לנבוע ממגוון סיבות החל מעומס של נתונים, התיישנות מערכת ההפעלה ועד לדיסק קשיח תקול או מיושן. מעבדת מק מקצועית יכולה לשדרג, להחליף ולעדכן את הדיסק הקשיח.

שדרוגים למחשב מק - כמו במחשבי PC רגילים גם מחשבי מק ניתנים לשיפור ושדרוג. מבין השדרוגים הנפוצים ללא ספק החלפת דיסק קשיח או שדרוג זיכרון הם הנפוצים ביותר.

מקבוק לא נטען - בעיה זו נפוצה בדרך כלל עם התיישנות המחשב, מומלץ להגיע את מעבדת מק לצורך בדיקה והחלפה

מסך שבור מקבוק אייר - בעיות שבר קורות לא אחת, למעשה סביר להניח שמקבוק ישבר הרבה לפני שיתקלקל. מעבדת מק מקצועית תוכל בקלות להחליף לכם את החלקים השבורים ולהחזיר את המחשב לפעילות מלאה.

יש לכם מוצרים יקרי ערך ואתם לא רוצים שהם יהיו בהישג ידם של כל אחד? לשם כך, נועדה כספת. הכספת תשמור על החפצים שלכם מהסביבה, מפני גנבים מזדמנים א כאלו שבאו במטרה לגנוב. הכספת תפעיל מנגנון הגנה ואבטחה על המוצרים שלכם כאשר מישהו מנסה לפרוץ אליה. לכספת יש מגוון שיטות נעילה שחלקן נותר כבימי קדם  ואחרים שפותחו בטכנולוגיה של המאה 21 והן טביעת אצבע, קוד אלקטרוני סודי, מנגנוני קומבינציה מכאנית או אלקטרונית ומנעול מפתח. אלו הן כמה שיטות נפוצות למנגנוני הגנה. בכספת תוכלו לאחסן את החפצים הכי יקרים ללבכם: כסף, ארנק, מסמכים חשובים, מפתחות וכדומה. כספת משרד בדומה לכספות ביתיות יהיו לרוב בעלות מימדים קטנים יחסית מכיוון שהחפציםן אינם אמורים להישאר לאורך זמן בתוכה ( נניח מעטפות, צ'קים וכדומה) ישנם סוגים שונים של כספות למשרד הנבדלים בנוסף על מערכת הנעילה בתקן שלהן, כגון תקן פריצה, חסינות לאש ודומה.

איך ניתן לבחור כספות למשרד?

חשוב לבחור כספות למשרד שימנעו מצד אחד גישה של לא מורשים, יעכבו גנבים ופורצים וישרתו אתכם בצורה הטובה ביותר, על כן ריכזנו עבורכם 5 המלצות לבחירת כספות למשרד. כספות למשרד הנחשבות לטובות צריכות לענות על הדברים הבאים.

1 - גודל- רצוי ומומלץ להסתכל ולבחון את המוצרים שלכם שאותם אתם רוצים להכניס לתוך כספות למשרד, ורק אז לבחור גודל של כספת. שימו לב שהכספת אתם בוחרים אינה קטנה מידי למוצרים, אם כבר ניתן לקנות גדולה יותר. לעומת זאת ישנם אנשים המעדיפים שהכספת  תצבור כמה שפחות מקום לכן לוקחים כספת המתאימה בדיוק לגודל הפריטים - לדעתנו, שיטה זו אינה טובה כי אם תרצו להוסיף מוצרים לכספת זה לא יתאפשר לכם. קחו בחשבון שהעמסה על הכספת הינה פוגעת בה ועלולה (במקרים של כספות למסמכים) להקל על הגנב שמושך החוצה מעטפות. 

2 - תקן - במקרים בהן ערכי החפצים אוחסנו בכספת הם גבוהים כדאי שתעדיפו כספות עם תקן. צריך לבדוק שאכן עברה את המבחנים והיא עמדה בהם. אחת הבדיקות הנפוצות ביותר הינה חסינות לאש, אם ברשותכם מקום שיש בו סכנה לשריפה, מומלץ שתרכשו כספת העונה על תקן זה.  

3 - מנגנון נעילה - בכדי שהכספת תינעל בצורה הטובה ביותר, צריך שיהיה לה אחד מנגנון נעילה טוב ואיכותי, על מנת שתעמוד מפני פריצות ומפני הישג ידם של אחרים. קוד - במקרה של קוד, חשבו על קוד שאף אחד לא יעלה עליו, לא קוד קל מידי, אבל כן קוד שתזכרו. טביעת אצבע הינה שיטת נעילה טובה וייחודית לכל אחד. מנעול ומפתח הינה שיטה נפוצה אך קלה יותר לפריצה עקב מציאת המפתח. 

4 - מיקום - רצוי ומומלץ למקם את הכספת בקום מסתור כמו בתוך ארון, מגירה, מתחת למשהו - העיקר שיהיה בלתי ניתן לאיתור בקלות ומוסתר מהעין. בטיחות החפצים חשובה וצריך לשמור עליהם מגורמים זרים.

5 - איכות - הפרמטר האחרון והחשוב ביותר. אין להתפשר על איכות בשום פנים ואופן. כספת לא איכותית תיפרץ בקלות, לא תשמור על החפצים שלכם מאנשים אחרים ולא תפעיל מנגנוני הגנה מפריצות בזמן ולכן יש לשמור שישנה איכות טובה. יש להתייעץ עם איש מקצוע או איש בעל ידע מקדים. יש לזכור! המחיר אינו קובע את האיכות. כספת יקרה ל בהכרח הטובה ביותר ולהיפך. 

שאפו לקיום 5 ההמלצות הנ"ל על מנת להקטין את הסיכוי לגניבת החפצים שלכם.

ההמלצה שלנו

כפי שאמרנו על מנת לבחור כספות למשרד עלינו להיצמד להמלצות בנוגע לבחירת כספת, סוג נעילה ומיקום ההתקנה. מומלץ בנוסף להתייעץ עם בעל מקצוע על מנת לקבל חוות דעת מקצועית בנוגע להתאמת כספות למשרד שלכם.

מתי בפעם האחרונה בדקתם מה מצב הדלק במיכל הגנרטור שלכם? בטוח שהרבה פחות פעמים מאשר אתם בודקים את מד הדלק שלכם ברכב. להבדיל מהרכב שלכם אין לכם חיווי מול העיניים ולרוב השימוש בגנרטור הוא בעת חירום, לכן עלולה להיווצר סיטואציה שאתם תצטרכו את הגנרטור אבל לרוע המזל תגלו שאזל הסולר ואתם חייבים תדלוק לגנרטורים. תדלוק בתדירות נמוכה או שימוש בתדירות נמוכה של גנרטור מחייב אתכם לבצע תחזוקה שוטפת על מנת להבטיח פעולה בזמן אמת. במיוחד אם מדובר על מתקן חשוב כגון בית חולים, חדר ניתוח או אפילו מעלית בבניין מגורים, כל אלו ללא חשמל לא יעבדו והגיבוי החשמלי שלהם הוא הגנרטור. הקפדה על תחזוקה ועל תדלוק גנרטורים רציף יבטיח לכם שבזמן חירום הגנרטור יתן לכם מענה.

 

תדלוק גנרטורים ושאיבת שאריות ועודפים

כפי שאמרנו תדלוק לגנרטורים הינו חיוני על מנת שלא יקרה מצב בו אתם חייבים אספקת חשמל בחירום והגנרטור לא עובד. תדלוק גנרטורים בצורה סדירה יבטיח שזה לא יקרה אבל הבעיה האמיתית היא שהגנרטור לא עובד כל הזמן אלא רק בחירום ואז לא תמיד צריך תדלוק, כאן נוצרת בעיה חדשה. הבעיה היא שיש סולר בגנרטור אך הוא ישן או שעבר זמן רב מההפעלה האחרונה. הסולר יוצר משקעים שעלולים לגרום נזק לפעולה התקינה של הגנרטור ולכן אתם חייבים לבצע טיפול תקופתי. חלק מהטיפול הוא שאיבת סולר ישן וניקוי מיכל הסולר. חשוב מאוד לבצע את הריקון / שאיבה על ידי בעלי מקצוע מיומנים כיוון שפעולה זו מסוכנת ביותר. חשוב להקפיד לבצע את הבדיקות אחת לתקופה קצובה על מנת שהגנרטור יפעל בזמן אמת. את הביקורת יש לחלק ל 3 נקודות זמן כאשר אחת מתבצעת פעם בשנה, פעם ברבעון ופעם בחודש. בנוסף לתדלוק עצמו צריך לקחת בחשבון את מיקום הגנרטורף לעיתים המיקום אינו נגיש ויש צורך בשיטות יחודיותלצורך ביצוע טיפול ותחזוקה, על אחת כמה וכמה תדלוק. 

 

לבחור נכון חברת תדלוק לגנרטורים

לתדלק רכב כמעט כל אחד יכול, פשוט מגיעים לתחנת דלק, פותחים את מכסה מיכל התדלוק ומתדלקים, אולם תדלוק לגנרטורים אינו דבר שיש להקל בו ראש, ללא ספק גנרטור מחייב בעלי מקצוע וידע על מנת לוודא כי כל דבר פועל כשורה. לכן בחירת חברה שתבצע עבורכם תדלוק לגנרטורים חייבת להיות לאחר בירור והמלצות, תבדקו היטב, קבלו חוות דעת וודאו עם חברת הסולר שאכן יש להם את הידע והיכולת לתדלק גנרטור כמו שלכם. במקרים מסוימים הגישה אל מיכל התדלוק בעייתית ואם אתם מזמינים תדלוק לגנרטורים מומלץ שתבדקו אם לאותה חברת בולר יש את היכולת לתדלק, בידקו את המרחק אל הגנרטור ואת נוחות הגישה. לא אחת תגלו שנדרש צינור ארוך במיוחד או אפילו משאבה שתעלה את הסולר לגובה לצורך תדלוק. לכן כאשר אתם עומדים להזמין חברת תדלוק מומלץ שתפרטו להם ככל האפשר לגבי סוג הגנרטור, מיקומו, נגישות וכל פרט נוסף שיכול לעזור. לא תרצו לגלות ברגע האחרות שלחברת התדלוק אין צינור מספיק ארוך או שהיא לא מצליחה להגיע עד למיכל התדלוק.

 

שאיבת דלק מתבצעת כאשר יש במקום מסוים גנרטור חירום, כמו בבתי חולים מפעלים חדרי ניתוח וכדומה ואנו צריכים לבצע תחזוקה שוטפת שאחת הפעולות שלה כוללות שאיבה וניקוי מיכל הדלק, לעיתים שאיבת דלק מתבצעת כאשר הדלק ששמים לא מתאים, וצריך להחליפו. לרוב מותקן הצובר באזור המתקן שאליו הוא מספק סולר או דלק ומאפשר לנו לדעת מהי כמות הדלק שיש בו. תחזוקה שוטפת וטיפול בצוברים כולל שאיבת דלק מאפשר רציפות של אספקת הדלק, ומניעת תקלות וסתימות העלולות להיגרם עקב בוצה ושאריות מינרלים הנאגרים בתחתית הצובר.

באילו דרכים מבצעים שאיבת דלק?

ישנן שתי דרכים עיקריות שבהן ניתן לבצע שאיבת דלק, הן שונות במחירן, בשיטת העבודה, ובסכנות לעובדים. כל שיטה עובדת לפי הצרכים שלכם, ויש לבחור את הדרך הנכונה למניעת נזקים בלתי הפיכים. יש להיעזר בגורם מקצועי יתרום לכם לבחירת הדרך הטובה ביותר עבורכם. 

דרך 1 - שאיבת דלק מכנית - הינה שיטה זולה, אך מסכנת את עובדיה. בשיטה זו, הדלק נשאב על ידי משאבת דלק. ברגע פתיחת המיכל הגזים הרעילים יוצאים החוצה וכך העובדים נמצאים בסיכון גבוה יותר כיוון שהם צריכים להיכנס לתוך המיכל עם הגזים הרעלים, וזהו תהליך מסוכן ולכן רק עובדים מיומנים, מקצועיים בעלי ניסיון בתחום רשאים להיכנס לתוך המיכל. הם ידעו מה לעשות בכל מצב עקב נסיונם הרב. בתהליך הניקוי, מוציאים את הבוצה עצמה, שנאגרה בחלק התחתון של המיכל, הבוצה מכילה גזים רעילים ומסוכנים לבריאות.

דרך 2 - שאיבת דלק במערכת סגורה - הינה שיטה יקרה יותר מאשר שאיבת דלק מכנית, אך נחשבת לפחות מסוכנת. זיהום סביבתי ובריאות העובדים כמעט ולא נפגע, כיוון שהמיכל לא נפתח והגזים הרעילים  לא יכולים לצאת.  חומרי הניקוי מוחדרים למיכל, והנוזלים שיגרמו לפירוק והסעת הבוצה יוצרים סיבוב חומרים המסננת ומוציאה את השאריות מבלי לחשוף אותם לאוויר.   

אלו הן שתי דרכים לשאיבת דלק, השונות במחירן, הנזק שלהן לסביבה ובבריאות העובדים. רצוי לציין שלכל פעולה מסוימת ולכל הקריטריונים ישנה דרך המתאימה לה ויש לבחור זאת בחוכמה. במידה ואתם לא מבינים בנושא פנו לבעל מקצוע שינחה אתכם וייתן לכם את העצה הטובה ביותר.  

סיבות לשאיבת דלק

קיימות שתי סיבות דומיננטיות לביצוע שאיבת דלק המתקיימות ביום יום. קיימות הרבה שיטות שונות ומיוחדות אך ישנן שתי סיבות הבולטות ביותר. בתהליך שאיבת הדלק יש להחליף את תכולת הדלק שבמיכל, לבדוק את דליפת הנוזל. שתי בדיקות אלו חוסכות זמן וכסף והן מייעלות ומזרזות את התהליך. 

סיבה 1 - צוברי דלק וסולר לצורכי תחזוקה, טיפול ושינוי יעוד - בסיבה זו, יש לשמור על הנוזל עד שיתרוקן לגמרי, פעם בכמה זמן כי שהשאריות יתנקו כמו שצריך. השאריות האלו מתאספות בתחתית ויש לנקות אותן, הבוצה המינרלית ישנה גם ויש לנקות אותה. טיפול זה הוא חלק שאינו נפרד מתהליך השאיבה ואין לדלג עליו. הוא חשוב כמו כל חלק אחר בתהליך ודילוג על חלק זה יכול לגרום לנזקים ובעיות בפעולה השוטפת של הכלי, ולכן יש להקפיד לבצע פעולות תחזוקה באופן שוטף. 

סיבה 2 - שאיבת דלק מרכב שבו בוצע תדלוק שגוי - מתכוונים בסיבה זו, למילוי דלק במקום סולר ומילוי סולר במקום דלק. זוהי טעות נפוצה הקורת כמעט לכל אחד. ראשית יש לשאוב את הנוזל הלא נכון בזריזות רבה. במידה ולא שאבתם את הדלק השגוי מהר מספיק יכול להיגרם נזק למנוע הרכב - התופעות של תדלוק שגוי הן נסיעה בצורה לא תקינה, קרטוע, גמגום בנסיעה וכדומה. לכן יש לשים לב שאתם מוציאים ושואבים את הנוזל במהירות האפשרית ובכל מקרה אל תסעו כלל.

 

מאמרים נוספים...

עמוד 2 מתוך 3
הישאר מעודכן בנושאים הכי חמים, אנחנו נרכז עבורך את הנושאים הכי מעניינים ישירות לתיבת המייל שלך!