מתי מבצעים שאיבת דלק?

ציוד לעסקים

הגדרות טקסט

שאיבת דלק מתבצעת כאשר יש במקום מסוים גנרטור חירום, כמו בבתי חולים מפעלים חדרי ניתוח וכדומה ואנו צריכים לבצע תחזוקה שוטפת שאחת הפעולות שלה כוללות שאיבה וניקוי מיכל הדלק, לעיתים שאיבת דלק מתבצעת כאשר הדלק ששמים לא מתאים, וצריך להחליפו. לרוב מותקן הצובר באזור המתקן שאליו הוא מספק סולר או דלק ומאפשר לנו לדעת מהי כמות הדלק שיש בו. תחזוקה שוטפת וטיפול בצוברים כולל שאיבת דלק מאפשר רציפות של אספקת הדלק, ומניעת תקלות וסתימות העלולות להיגרם עקב בוצה ושאריות מינרלים הנאגרים בתחתית הצובר.

באילו דרכים מבצעים שאיבת דלק?

ישנן שתי דרכים עיקריות שבהן ניתן לבצע שאיבת דלק, הן שונות במחירן, בשיטת העבודה, ובסכנות לעובדים. כל שיטה עובדת לפי הצרכים שלכם, ויש לבחור את הדרך הנכונה למניעת נזקים בלתי הפיכים. יש להיעזר בגורם מקצועי יתרום לכם לבחירת הדרך הטובה ביותר עבורכם. 

דרך 1 - שאיבת דלק מכנית - הינה שיטה זולה, אך מסכנת את עובדיה. בשיטה זו, הדלק נשאב על ידי משאבת דלק. ברגע פתיחת המיכל הגזים הרעילים יוצאים החוצה וכך העובדים נמצאים בסיכון גבוה יותר כיוון שהם צריכים להיכנס לתוך המיכל עם הגזים הרעלים, וזהו תהליך מסוכן ולכן רק עובדים מיומנים, מקצועיים בעלי ניסיון בתחום רשאים להיכנס לתוך המיכל. הם ידעו מה לעשות בכל מצב עקב נסיונם הרב. בתהליך הניקוי, מוציאים את הבוצה עצמה, שנאגרה בחלק התחתון של המיכל, הבוצה מכילה גזים רעילים ומסוכנים לבריאות.

דרך 2 - שאיבת דלק במערכת סגורה - הינה שיטה יקרה יותר מאשר שאיבת דלק מכנית, אך נחשבת לפחות מסוכנת. זיהום סביבתי ובריאות העובדים כמעט ולא נפגע, כיוון שהמיכל לא נפתח והגזים הרעילים  לא יכולים לצאת.  חומרי הניקוי מוחדרים למיכל, והנוזלים שיגרמו לפירוק והסעת הבוצה יוצרים סיבוב חומרים המסננת ומוציאה את השאריות מבלי לחשוף אותם לאוויר.   

אלו הן שתי דרכים לשאיבת דלק, השונות במחירן, הנזק שלהן לסביבה ובבריאות העובדים. רצוי לציין שלכל פעולה מסוימת ולכל הקריטריונים ישנה דרך המתאימה לה ויש לבחור זאת בחוכמה. במידה ואתם לא מבינים בנושא פנו לבעל מקצוע שינחה אתכם וייתן לכם את העצה הטובה ביותר.  

סיבות לשאיבת דלק

קיימות שתי סיבות דומיננטיות לביצוע שאיבת דלק המתקיימות ביום יום. קיימות הרבה שיטות שונות ומיוחדות אך ישנן שתי סיבות הבולטות ביותר. בתהליך שאיבת הדלק יש להחליף את תכולת הדלק שבמיכל, לבדוק את דליפת הנוזל. שתי בדיקות אלו חוסכות זמן וכסף והן מייעלות ומזרזות את התהליך. 

סיבה 1 - צוברי דלק וסולר לצורכי תחזוקה, טיפול ושינוי יעוד - בסיבה זו, יש לשמור על הנוזל עד שיתרוקן לגמרי, פעם בכמה זמן כי שהשאריות יתנקו כמו שצריך. השאריות האלו מתאספות בתחתית ויש לנקות אותן, הבוצה המינרלית ישנה גם ויש לנקות אותה. טיפול זה הוא חלק שאינו נפרד מתהליך השאיבה ואין לדלג עליו. הוא חשוב כמו כל חלק אחר בתהליך ודילוג על חלק זה יכול לגרום לנזקים ובעיות בפעולה השוטפת של הכלי, ולכן יש להקפיד לבצע פעולות תחזוקה באופן שוטף. 

סיבה 2 - שאיבת דלק מרכב שבו בוצע תדלוק שגוי - מתכוונים בסיבה זו, למילוי דלק במקום סולר ומילוי סולר במקום דלק. זוהי טעות נפוצה הקורת כמעט לכל אחד. ראשית יש לשאוב את הנוזל הלא נכון בזריזות רבה. במידה ולא שאבתם את הדלק השגוי מהר מספיק יכול להיגרם נזק למנוע הרכב - התופעות של תדלוק שגוי הן נסיעה בצורה לא תקינה, קרטוע, גמגום בנסיעה וכדומה. לכן יש לשים לב שאתם מוציאים ושואבים את הנוזל במהירות האפשרית ובכל מקרה אל תסעו כלל.

 

הישאר מעודכן בנושאים הכי חמים, אנחנו נרכז עבורך את הנושאים הכי מעניינים ישירות לתיבת המייל שלך!